. سامانه رای شمار چرا رای شمار؟ رایگان شروع کن راهنمای رای شمار بلاگ اخبار مشتریان ما
ورود/ ثبت نام

برگزاری انتخابات در کمترین زمان از طریق سامانه رای گیری

اخبار سایت

برگزاری انتخابات در کمترین زمان از طریق سامانه رای گیری

انتخابات در کمترین زمان با سامانه رای گیری آنلاین

برگزاری انتخابات از طریق سامانه رای گیری آنلاین، معمولاً پروسه حساس و با اهمیتی است و افرادی که مسئولیت برگزاری آن انتخابات را برعهده می‌گیرند به دنبال استخدام افراد مجرب با توانایی اجرایی بالا برای برگزاری منظم، سریع و دقیق انتخابات هستند.

سامانه‌ رای گیری آنلاین توسط افرادی تولید شده که نیازهای یک انتخابات و برگزاری آن را سال‌ها مورد مطالعه قرار داده و با دقت آن را پیاده سازی کرده‌اند.

با وجود آنان دردسرهای برگزاری انتخابات به حداقل رسیده و در زمان و هزینه صرفه جویی حداکثری انجام می‌شود. تقریبا اکثر انتخابات با برنامه ریزی‌های دقیق و مرحله به مرحله آن از ماه‌ها قبل تعیین می‌شود و اجرای آن شاید چندین هفته زمان ببرد. اما با استفاده از سامانه‌ رای گیری آنلاین فرایند تعریف و اجرای آن می‌تواند در کمتر از چند روز و یا حتی چند ساعت انجام شود.

اطلاعات پایه انتخابات چیست؟

ابتدا با توجه به نیازهای هر سیستم انتخاباتی شما می‌بایست اطلاعات پایه انتخابات خود را جمع آوری کنید.

  • اطلاعات پایه:

اطلاعات پایه شامل موضوع(های) برگزاری انتخابات (بعضا برای تصمیم گیری چند موضوع انتخابات برگزار می‌شود). لذا اولین قدم در برگزاری هر نوع انتخاباتی جمع آوری اطلاعات پایه و وارد کردن آن اطلاعات در سامانه است.

" مراحل برگزاری انتخابات آنلاین در سامانه رای شمار چگونه است؟ "

  • مسئول برگزاری انتخابات:

نام مسئول برگزاری انتخابات، بهتر است مسئول برگزاری خود در انتخابات ذینفع نباشد تا از بروز هرگونه شبهه احتمالی جلوگیری شود. مسئول برگزاری انتخابات باید به گونه‌ای باشد که تمامی افراد به آن اعتماد داشته باشند.

  • تاریخ برگزاری انتخابات:

تاریخ برگزاری انتخابات جهت اطلاع رسانی پیش از برگزاری و درج در صورت جلسه نهایی باید مشخص شده باشد و به همه افراد از قبل اطلاع رسانی شود تا همه افراد بتوانند در انتخابات از طریق سامانه رای گیری آنلاین، مشارکت داشته باشند.

  • تعداد حق انتخاب کاندیدا:

تعداد حق انتخاب کاندیدا معمولاً بر اساس تعداد منتخبین صورت می‌گیرد. در برخی انتخابات، اعضای علی البدل بر اساس ترتیب آرای نهایی انتخاب می‌شوند که در آن صورت نیز تعداد حق انتخاب کاندیدا همان تعداد منتخبین خواهد ماند.

  • ناظرین انتخابات:

اسامی‌ ناظرین انتخابات در برگزاری انتخابات از طریق سامانه رای گیری آنلاین، که ناظر بر فرایند برگزاری هستند و تمامی مراحل را با دقت زیر نطر دارند و بررسی می‌کنند.

  • اطلاعات کاندیدا و رای دهندگان:

جمع آوری اطلاعات کاندیدا و رای دهندگان در سامانه رای گیری آنلاین، نکته بسیار مهمی است که باید قبل از شروع انتخابات نسبت به جمع آوری اطلاعات کاندیدا و رای دهندگان اقدام کنید. اطلاعات کاندیدا می‌تواند شامل نام و نام خانوادگی، عکس و رزومه کاندیدا باشد و برای اطلاعات رای دهندگان تنها نام و شماره تلفن کفایت می‌کند.

"چالش‌های برگزاری انتخابات از طریق سایت رای گیری انتخابات"

چگونه در انتخابات الکترونیکی شرکت کنیم؟  

پس از جمع آوری اطلاعات، قدم بعدی، نحوه شرکت در انتخابات یا همان آشنا ساختن مشارکت کنندگان در انتخابات با فرایند رای گیری در سامانه رای گیری آنلاین، است. اطلاع رسانی نحوه کار سامانه رای گیری می‌تواند با به اشتراک گذاری منابع مستقیم توسط مسئول برگزاری و یا سامانه انتخاباتی صورت گیرد.

به عنوان مثال برگزار کننده انتخابات می‌تواند از سامانه انتخاباتی درخواست ارسال پیامک اطلاع رسانی داشته باشد که در آن لینک راهنمای شرکت در انتخابات وجود دارد.

بزرگترین مشکل در برگزاری انتخابات اینترنتی چیست؟

یکی از موانع و مشکلاتی که در برگزاری انتخابات آنلاین از طریق سامانه رای گیری آنلاین، وجود دارد، عدم آشنایی و اعتماد مردم به سامانه‌های آنلاین است. بسیاری بر این عقیده هستند که چون آرا به صورت الکترونیکی ذخیره می‌شوند نمی‌توان به صحت آن اطمینان پیدا کرد. برای برطرف کردن این موضوع رسید رای برای هر رای دهنده تهیه می‌شود که از طریق همان محیط ثبت آرا قابل دسترسی است.

جهت مطالعه بیشتر در خصوص امنیت اطلاعات مقاله "امنیت سایبری و محرمانگی در انتخابات" را مطالعه کنید.

با توجه به نگرانی‌های موجود، رای دهندگان نیازمند سامانه رای گیری منصفانه، آسان و قابل دسترس از طریق هر دستگاهی است. بر اساس قوانین منصفانه انتخابات، هر رای دهنده تنها یک بار رای خود را به طور محرمانه ثبت می‌کنند و رای او با آرای دیگر رای دهندگان برابر یکدیگرند و یکسان شمرده می‌شوند.

در نهایت، در تاریخ شروع می‌توانید انتخابات را منتشر کرده و بر فرایند رای گیری از طریق هر دستگاه متصل به اینترنت نظارت کنید و پس از اتمام فرایند رای گیری صورت جلسه نهایی را چاپ کنید.

  • توسط:
  • بازدید: 2040
  • تاریخ نشر: 1400/05/26