. سامانه رای شمار چرا رای شمار؟ رایگان شروع کن راهنمای رای شمار بلاگ اخبار مشتریان ما
ورود/ ثبت نام

وبینار چیست و برای ورود به وبینار باید چه کرد؟

اخبار سایت

وبینار چیست و برای ورود به وبینار باید چه کرد؟

وبینار چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، جهان آماده مقابله با انواع مشکلات از جمله: پاندمی و بیماری‌ها و درگیری‌های سیاسی و اجتماعی بوده و توانسته با استفاده از ابزارهای کارآمد، جهان را در مسیر بهبود زندگی سالم، ایمن و بدون دغدغه پیش ببرد.

پیشرفت تکنولوژی فقط مختص امور بهداشتی و یا درمانی نیست بلکه به طور کلی در بهبود کیفیت زندگی و کمک به بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت تاثیر بسزایی داشته است و موجب درآمد زایی بیشتر و بهتر آنان شده است.

گسترش بسترهای آنلاین، انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره و کاری را ساده‌تر و به مراتب سریع‌تر کرده است که از جمله این خدمات می‌توان به برگزاری جلسات به صورت آنلاین یا همان وبینارها اشاره کرد.

از آنجایی که در طی سال‌های 2020 تا 2021 کل جهان درگیر پانادمی کرونا شده است، لذا اهمیت انجام تمامی امور در بستر اینترنت نیز دو چندان شده و در حال حاضر بسیاری از جلسات و حتی کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی و غیر حضوری در حال برگزاری است.

"قواعد مهم که در هر سامانه آنلاین باید رعایت شود!"

وبینار چیست؟

وبینار درواقع همان سمینار است با این تفاوت که در بستر اینترنت در یک زمان مشخص به طور کاملاً تعاملی، دو طرفه و زنده برگزار می‌شود. معمولاً افراد به جای استفاده از کلمه وبینار آنلاین از فرمت‌های مشخص آن تحت عنوان‌های کلاس آنلاین، سمینار آنلاین، دوره مجازی و کلاس مجازی استفاده می‌کنند. همچنین برگزاری وبینار یا مجامع سالانه و دوره‌ای در کشور ما برای بسیاری از احزاب، اصناف، انجمن‌ها و... از اهمیت بالایی برخوردار است.

معمولاً در انتهای هر دوره، مجمعی برای بحث پیرامون موضوعاتی مانند: برنامه راهبردی و آینده حزب/ انجمن/ صنف، بررسی یا تغییر اساسنامه و مرامنامه، ارائه گزارش شورای مرکزی/ هیئت مدیره، گزارش مالی و برگزاری انتخابات دوره‌ای برگزار می‌گردد.

سازمان‌ها و مراکز می‌توانند به سادگی با ورود به وبینار و دانلود وبینار آنلاین، از مباحث و موضوعات مهم در زمینه شغلی و تحصیلی خود مشارکت داشته و به خصوص در این دوران کرونایی، از غافله عقب نباشند و همواره در مسیر پیشرفت و موفقیت قدم بر دارند.

ایجاد وبینار آنلاین

حال با وجود همه گیری کرونا و وضع قوانین و محدودیت‌های کرونایی، بسیاری از این مجامع لغو و به زمان دیگری موکول شدند.

یکی از مشکلات و البته حسن‌های این همه گیری، پدیدار شدن خلاهای قانونی در برگزاری وبینار و انتخابات نه به صورت سنتی بلکه با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن است. برگزاری کلاس ‌های مجازی و همچنین انواع جلسات رسمی و غیر رسمی از جمله پرکاربردترین موارد در خصوص ایجاد وبینار آنلاین است.

برای ورود به وبینار باید چه کرد؟

برای ورود به وبینار فقط کافیست در درجه اول گوشی تلفن همراه اندروید یا ios، تبلت و یا لپ تاپ داشته باشید تا بتوانید با استفاده از پلتفرم‌های موجود برای ورود به وبینار آنلاین استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که باید ثبت نام در سایت وبینار را انجام دهید و یا از قبل نام کاربری شما در لیست اعضای مجاز به ورود وارد شده باشد تا اجازه ورود را داشته باشید.

سامانه هوشمند رای شمار با فراهم کردن وب سایت، وب اپلیکیشن و همچنین اپلیکیشن موبایل این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به راحتی بتوانید وارد وبینار شوید و در آن مشارکت داشته باشید.

 نحوه شرکت در وبینار به چه صورتی است؟

نحوه شرکت در وبینار بسیار ساده و آسان است و حتی برای افرادی که اطلاعات کمی از تکنولوژی دارند به هیچ وجه مشکل ساز نخواهد بود.

افرادی که دسترسی به نرم افزار وبینار را دارند می‌توانند به راحتی وارد بخش مربوطه شده و در آن جلسه شرکت کنند. اما اگر تمایلی به نصب نرم افزار را هم ندارید می‌توانید از طریق لینک مستقیم شرکت در وبینار، وارد فضای برگزاری وبینار آنلاین خود شوید.

نرم افزار وبینار چیست؟

نرم افزار وبینار همانطور که از نامش پیداست، یک اپلیکیشن مختص گوشی تلفن همراه است که می‌توانید آن را پس از ثبت نام در سایت وبینار، دانلود کرده و در زمان مشخص شده از طریق نرم افزار وبینار مانند اپلیکیشن وبینار آنلاین رای شمار، وارد جلسه مجازی خود شوید و از آن به نحوه احسن بهره ببرید.

فواید و کاربرد وبینار چیست؟

  • مشاهده مجدد ویدیو وبینار آنلاین و دست یابی به موضوعات و نکات مهم در آن مانند کلاس وبینار
  • صرفه جویی در هزینه‌ها جهت فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای برگزاری سمینار حضوری
  • کسب درآمد از طریق برگزاری انواع وبینارها در زمینه‌های مختلف
  • دسترسی سریع و آسان به انواع فایل و یا جزوات آموزشی
  • عدم نیاز به حضور در مکان خاص
  • صرفه جویی در زمان

دلیل مشارکت پایین در مجامع و وبینار آنلاین چیست؟

یکی از مشکلات برگزاری مجامع و وبینار آنلاین آشنا نبودن مشارکت کنندگان و بعضاً سردرگمی شان است که در نهایت منجر به پایین آمدن آمار مشارکت می‌شود.

سامانه رای شمار با شناسایی و بررسی این نیازها و سابقه برگزاری مجامع مختلف، امکان برگزاری وبینار را در کنار انتخابات و نظرسنجی به خدمات خود اضافه کرده است. از موارد مورد بحث در برگزاری وبینار و انتخابات آنلاین، نحوه نظارت و البته اطمینان به فرایندهای برگزاری، عدم تقلب و شفافیت است.

سامانه‌های آنلاین به سبب سیستمی بودنشان درصد خطای بسیار کمتری دارد و همچنین ثبت رای در بستر ابری، شفافیت بیشتری دارد. لذا با خیال راحت می‌توانید برگزاری وبینار و یا انتخابات آنلاین خود را به سامانه رای شمار بسپارید.

"تضمین شفافیت در انتخابات آنلاین"

سامانه هوشمند رای شمار به کابرانی که بسته مجمع آنلاین خود را از طریق سامانه تهیه کرده‌اند، این امکان را می‌دهد که به سادگی از طریق اپلیکیشن تحت وب و بدون نیاز به نصب نرم افزار وبینار و فقط با یک کلیک بر روی لینک شرکت در وبینار، وارد جلسه مجازی خود شوند.

  • توسط:
  • بازدید: 1453
  • تاریخ نشر: 1400/05/06