. سامانه رای شمار چرا رای شمار؟ رایگان شروع کن راهنمای رای شمار بلاگ اخبار مشتریان ما
ورود/ ثبت نام

برگزاری انتخابات و وبینار فقط با یک سامانه؟!

سایت وبینار

برگزاری انتخابات و وبینار فقط با یک سامانه؟!

در شرایطی که جهان با بیماری همه گیر کووید-19 دست و پنجه نرم می کند، موضوع انجام تمامی امور در کشور آن هم در بستر اینترنت مطرح می باشد. به عنوان مثال تمامی مراکز دولتی و غیر دولتی از جمله مدارس، دانشگاه ها اقدام به برگزاری وبینار کرده و در موضوعات مخلتفی از جمله وبینارهای پزشکی، وبینار رایگان روانشناسی، وبینار دیجیتال مارکتینگ و سایر وبینار آموزشی در زمینه‌های مختلف از طریق سایت وبینار یا نرم افزار وبینار پرداخته‌اند.

این وبینار که به آن سمینار آنلاین هم می‌گویند از طریق پلتفرم‌های مختلفی مانند سایت وبینار و انواع نرم افزار وبینار از جمله اسکای روم، زوم، ادوبی اکانت و بسیاری دیگر در حال برگزاری است.

یکی از مهمترین کارهایی که بسیاری از کشورها در دوران کرونا انجام داده‌اند برگزاری انتخابات و جلسات خود به صورت اینترنتی از طریق سایت وبینار بود. به این صورت که برخی مراکز قبل، بعد و یا حین برگزاری انتخابات خود سمینار آنلاین برگزار کردند و در آن درخصوص مسائل مهم تبادل اطلاعات و بحث کردند.

انتخابات آنان بدون شک از طریق سامانه هوشمند انتخابات (مانند سایت رای گیری آنلاین رای شمار) بوده و جلسات غیرحضوری خود را بدون نیاز به نصب نرم افزار وبینار، تنها با یک کلیک وارد سایت وبینار وارد شده و در سمینار آنلاین خود شرکت کردند.

"چالش‌های برگزاری انتخابات از طریق سایت رای گیری انتخابات"

درواقع وبینار رویدادی است که بصورت مجازی برگزار می‌شود و منحصراً مخاطبان آنلاین در آن شرکت می‌کنند که شامل عدم حضور مخاطبان فیزیکی نیز می‌شود. سایر اصطلاحاتی که به عنوان جایگزین برای وبینار استفاده می‌شوند عبارتند از سمینار آنلاین، پخش وب، سخنرانی وب، مجمع آنلاین و جلسه مجازی. در ادامه به معرفی وبینار، تفاوت آن با سمینار و فواید آن به طورر کامل توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

وبینار چیست و چگونه کار می‌کند؟

مجمع آنلاین یک رویداد آنلاین است که توسط یک سازمان/شرکت میزبانی می‌شود و افراد شرکت کننده از طریق کامپیوترهای شخصی و یا موبایل متصل به اینترنت، وارد فضای سایت وبینار میزبان می‌شوند و در آن شرکت می‌کنند.

وبینار به سخنران سازمان یا همان شرکت میزبان اجازه می‌دهد تا سخنرانی‌ها، فیلم‌ها، صفحات وب یا سایر محتوای چند رسانه‌ای خود و همچنین پاورپوینت را با مخاطبانی که در هر مکانی از دنیا قرار دارند، به اشتراک بگذارد.

وبینارها معمولاً دارای اجزای صوتی و تصویری هستند. جزء بصری وبینار از طریق مرورگر اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود. قسمت صوتی یک وبینار معمولاً از طریق رایانه مخاطبان (بلندگوها و پخش کننده‌های رسانه) یا از طریق تلفن پخش می‌شود.

مجمع آنلاین همچنین به سازمان میزبانی/شرکت اجازه می‌دهد تا با مخاطبان تعامل داشته باشد. بنابراین مخاطبان می‌توانند از طریق یک ابزار پیام رسانی فوری یا ایمیل، از گوینده یا ناظر (که وبینار را رهبری می‌کند) سوالات خود را در زمان واقعی بپرسند.

با همه گیری ویروس جهانی کرونا که جهان را به طوفان کشانده و افراد را مجبور به کار در خانه کرده است، وبینارها در سراسر جهان محبوبیت و استفاده دوباره‌ای پیدا کرده است لذا میزان مراجعین به سایت وبینار هم افزایش پیدا کرده است.

نحوه عملکرد وبینار در سایت وبینار

وبینارها به مجریان این امکان را می‌دهند که اسناد و مدارک را در فرمت‌های مختلف مانند فایل‌های صوتی، فیلم و سایر اسناد حاضران خود به اشتراک بگذارند.

مجمع آنلاین با وبینار کاربردهای فراوانی (اغلب مربوط به کسب و کار) دارند، اما مهمترین و بزرگترین استفاده از وبینارها آموزش و جذب مخاطب است.

مخاطبان شما در یک جلسه سمینار آنلاین و یا وبینار می‌توانند شامل مشتریان جدید یا فعلی، همکاران حوزه صنعت، مدیران، بازرسان یا حتی دانش آموزان و دانشجویان باشند. این بدان معناست که وبینارها در هر صنعتی مفید هستند لذا ارتباط با مخاطبان، عامل اصلی موفقیت شخصی یا حرفه‌ای شما است.

" وبینار چیست و برای ورود به وبینار باید چه کرد؟"

وبینارها همچنین می‌توانند در موارد زیر به شما کمک کنند:

  • آموزش به مخاطبان
  • جذب مشتریان و مخاطبان جدید
  • ارائه و تولید ایده‌های جدید برای کسب و کارتان

چرا وبینارها موثرتر هستند؟

آنچه وبینارها را موثرتر و جذاب‌تر می‌کند این است که در وبینارها نیازی به اجاره مکان فیزیکی ندارید و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌شود بنابراین با حذف فواصل جغرافیایی شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به سادگی در هر جایی که هستید از طریق سایت وبینار و یا نرم افزار وبینار اقدام به ایجاد یک سمینار آنلاین و مشارکت در آن را داشته باشید.

همچنین تحقیقات نشان داده است که در سال 2020 با شروع ویروس کرونا، تعداد سازمان‌هایی که برای یک جلسه مجازی یا همان مجمع آنلاین برنامه ریزی کرده‌اند و از نرم افزارها و سایت وبینار استفاده کردند، دو برابر شده است.

مزایای وبینار و یا سمینار آنلاین چیست؟

از آنجایی که وبینارها رویدادهای آنلاین هستند، هم برای مجری و هم برای شرکت کنندگان مناسب است، زیرا می‌توانند وبینارها را به راحتی از دفتر (یا خانه) خود میزبانی و در آن شرکت کنید.

مجمع آنلاین می‌تواند شامل ارائه به یک گروه کوچک یا گروهی از شرکت کننده‌ها مثلا بیشتر از صدنفر باشد، لذا مهم نیست که تعداد شرکت کنندگان چقدر باشد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مجامع آنلاین را می‌توان از قبل ضبط و در هر زمان برای شرکت کنندگان پخش کرد. بنابراین برگزاری وبینار آنلاین بسیار آسان و مقرون به صرفه بوده و در زمان هم صرفه جویی می‌شود زیرا نیازی به اجاره محل، غذا، نوشیدنی یا اطمینان از کارکرد تجهیزات ارائه را ندارید.

مردم از وبینارها یا مجامع آنلاین به طور خلاقانه برای آموزش، بازاریابی، فروش، برندسازی، منابع انسانی و غیره استفاده کرده‌اند که رایج‌ترین آنان وبینارهای پزشکی، وبینار رایگان روانشناسی، وبینار دیجیتال مارکتینگ.

بنابراین وقتی به کارهایی که می‌توانید با وبینار انجام دهید، دقت کنید متوجه می‌شوید که هیچ محدودیتی وجود ندارد. زیرا قابلیت به اشتراک گذاری فایل و امکان ایجاد تعامل با مخاطب را دارد.

انواع قالب وبینار در سایت وبینار

مجمع آنلاین دارای برخی قالب‌های ارائه محتوا آن هم با قابلیت تنظیم محتوا را دارند که در ادامه به پرکاربردترین آنان می‌پردازیم.

ویدیویی زنده:

رایج‌ترین نوع وبینار، ویدیو زنده است که بیشترین جذابیت را به خود اختصاص می‌دهد و در مقایسه با سایر قالب‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

قالب از قبل ضبط شده:

اکثر مجامع آنلاین زنده هستند، اما در برخی موارد شما می‌توانید یک وبینار به صورت ویدیویی و زنده ضبط کنید و سپس آن را ذخیره کرده تا در آینده شرکت کنندگانی که تمایل به شرکت و بهره‌مندی از وبینار را دارند در آن ثبت نام کرده و آن مجمع و یا سمینار آنلاین را تهیه و استفاده نمایند.

متنی:

اکثر ابزارهای وبینار مجهز به چت متنی هستند. بنابراین افراد می‌توانند در حین برگزاری مجمع آنلاین سوالات خود را در زمان واقعی بپرسند.

تخته سفید:

برای ترسیم و توضیح مفاهیم مهم استفاده می‌شود.

وبینارهای آموزشی از طریق سایت وبینار

محبوبیت مجامع آنلاین در چند سال گذشته به عنوان یک ابزار یادگیری قدرتمند نه تنها برای بازاریابان بلکه برای مدارس و دانشگاه ها نیز افزایش یافته است.

برای معلمان و استادان، مجامع آنلاین بهترین راه برای دسترسی و تعامل با دانش آموزان است زیرا بدون نیاز به کلاس درس و حضور فیزیکی، دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند به راحتی در خانه در کلاس درس حضور داشته و از مطالب استفاده کنند.

وبینارهای آموزشی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله وبینار رایگان روانشناسی، وبینار دیجیتال مارکتینگ،وبینارهای پزشکی، وبینار آموزشی برای کارکنان، وبینارهای حوزه مهندسی و صنعت و بسیاری دیگر باشد. برای شرکت در این وبینار یا همان سمینار آنلاین فقط کافیست از طریق سایت وبینار یا نرم افزار وبینار اقدام نمایید.

استفاده از سایت وبینار برای حفظ کاربران

به عنوان مثال اگر شما  دارای یک شرکتی باشید که میزان کاربران و مشتریان شما کم است و می‌خواهید اقدامی درخصوص جذب و افزایش تعداد کاربران داشته باشید ما به شما استفاده از سایت وبینار جهت برگزاری وبینار را پیشنهاد می‌کنیم.

استفاده از سایت وبینار یا نرم افزار وبینار می‌تواند تعامل شما با مشریان را افزایش دهد در این صورت شما ب خواسته مشتریان خود بیشتر آشنا شده و با پاسخگویی به سوالات آنان به وضعیت کسب و

سمینار چیست؟

سمینار در واقع یک جلسه‌ای است که درخصوص یک موضوع خاصی ارائه شده و می‌تواند شامل یک یا چند ارائه کننده اصلی باشد. اما نکته مهم در سمینار این است که بهتر است هدایت موضوع فقط در دست ارائه کننده نباشد و افراد شرکت کننده در سمینار هم در بحث مشارکت داشته باشند و پرسش و پاسخی رد و بدل گردد.

اگر بخواهیم یک مثال قابل لمس درخصوص سمینار بزنیم می‌توانیم به جلسه دفاع دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بپردازیم که در این جلسه دانشجویان تحقیقات خود را ارائه داده و در مقابل سایر دانشجویان و اساتید از پژوهش خود دفاع کرده و به سوالات پاسخ می‌دهند.

تفاوت وبینار و سمینار چیست؟

به گفته مریام وبستر، وبینار، یک ارائه آموزشی آنلاین زنده است که طی آن بینندگان و شرکت کنندگان می‌توانند سوالات خود را پرسیده و به جواب برسند.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که خب، سمینار چیست؟ لذا باید گفت که سمینار جلسه‌ای برای ارائه و بحث درباره اطلاعاتی خاص است که معمولا به صورت حضوری انجام می‌شود.

آنچه وبینارها را موثرتر می‌کند این است که یک ارتباط دو طرفه میان آنان است که در آن شرکت کنندگان و مجریان از طریق سایت وبینار، در زمان واقعی اطلاعاتی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

"برگزاری انتخابات در کمترین زمان از طریق سامانه رای گیری"

وبینار و انتخابات

بسیاری از مراکز دولتی و شخصی و حتی مدارس و دانشگاه‌ها که تعداد کاربران در آن بالا است، برای انتخاب مدیر و یا بازرس و هر موقعیت مهم دیگری نیاز به یک سامانه هوشمند برای برگزاری انتخابات آنلاین و یک سایت وبینار برای برگزاری یک جلسه آنلاین به صورت همگانی و زنده را دارند.

اما دقت داشته باشید در برخی موارد نیاز است که قبل از برگزاری انتخابات و یا بعد از آن یک جلسه آنلاین و یا به اصطلاح وبینار برگزار شود تا در مورد برخی امور افراد با هم در این مجمع آنلاین مشارکت داشته و صحبت کنند که این جلسه آنلاین می‌تواند از طریق سایت وبینار و یا نرم افزار وبینار انجام گردد.

سامانه هوشمند رای شمار این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نصب اپلیکیشن وبینار تنها از طریق یک لینک وارد فضای وبینار خود شده و در آن شرکت کنید.

نکته مهم درخصوص برگزاری جلسات آنلاین و انتخابات این است که اسامی افراد باید از قبل در سامانه ثبت شود. زیرا تنها کسانی مجاز به شرکت در انتخابات و یا وبینار هستند که از قبل اسامی آنان در سامانه یا همان سایت وبینار وارد شده باشد.

بنابراین افراد با ورود به سامانه انتخابات اینترنتی و یا سایت وبینار، تنها با کلیک بر روی لینک دعوت به وبینار و وارد کردن نام و پسورد می‌توانند در جلسه آنلاین خود شرکت کرده و از آن استفاده کنند.

  • توسط: رای شمار
  • بازدید: 1496
  • تاریخ نشر: 1400/06/04

مطالب مرتبط

سایت وبینار

برگزاری انتخابات و وبینار فقط با یک سامانه؟!

ادامه ...

وبینار چیست؟

وبینار چیست و برای ورود به وبینار باید چه کرد؟

ادامه ...