. سامانه رای شمار چرا رای شمار؟ رایگان شروع کن راهنمای رای شمار بلاگ اخبار مشتریان ما
ورود/ ثبت نام

اهمیت برگزاری انتخابات توسط یک سامانه انتخابات بی‌طرف

اخبار سایت

اهمیت برگزاری انتخابات توسط یک سامانه انتخابات بی‌طرف

برگزاری انتخابات توسط سامانه انتخابات بی‌طرف

برگزاری انتخابات آن هم به صورت آنلاین امری مهم است که امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گسترش علم و تخصص افراد در این حوزه، اهمیت آن دو چندان شده است. همانطور که می‌دانید با گسترش اپیدمی کرونا بسیاری از  کسب و کارها تصمیم به انجام امور خود به صورت آنلاین کرده‌اند و همچنین بسیاری از سازمان‌ها، شرکت، مدارس و دانشگاه‌ها توانسته‌اند انتخابات، نظرسنجی و وبینار خود را به صورت اینترنتی و هوشمند برگزار کنند.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پیش از انتخاب هر سامانه‌ای برای برگزاری انتخابات آنلاین خود، باید فاکتورهایی در نظر داشته باشید به طوری که اعتماد شما را جلب کند تا با خیال راحت بتوانید به آن سامانه و نتایج حاصل از آن اعتماد کنید.

سامانه رای شمار با مشاهده نظرسنجی انتخابات آنلاین خود به این مهم دست یافته زیرا میزان رضایت افراد بعد از رای گیری آنلاین از طریق سامانه هوشمند رای شمار بسیار رضایت بخش بوده است. لذا اهمیت برگزاری رای گیری توسط یک سامانه انتخابات بی‌طرف امری بسیار مهم است، زیرا می‌تواند بر اعتبار یک سامانه تاثیر گذار باشد. در ادامه این مقاله به طور کامل به بررسی فاکتورهای مهم در این زمینه پرداخته‌ایم.

 

  1. شفافیت در نحوه برگزاری سامانه انتخابات آنلاین

شفافیت در نحوه برگزاری انتخابات یکی از مهم‌ترین فاکتورها در برگزاری انتخابات توسط یک سامانه انتخابات بی‌طرف است. به عنوان مثال در رای شمار تمامی مراحل از لحظه ثبت اطلاعات کاندیداها در سامانه، مشارکت افراد رای دهنده و ثبت آرای خود در سامانه انتخابات آنلاین و در آخر مشاهده نتیجه انتخابات، تمامی این مراحل کاملاً شفاف است و هیچ نکته مبهمی در آن دیده نمی‌شود.

به عبارت دیگر وقتی فایل کاندیداها و رزومه و عکس آنان به مسئول برگزاری انتخابات داده می‌شود، این شخص اطلاعات را وارد سامانه در قسمت مربوطه وارد می‌کند و لیست تمامی آنان به صورت مرتب و منظم دیده می‌شود به طوری که افراد رای دهنده می‌توانند در ابتدا رزومه و عکس کاندیدا را دیده و سپس تصمیم گیری و در آخر رای دهد.

در مرحله بعد نمودار دایره‌ای میزان مشارکت و تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات و همچنین تعداد آرای ثبت شده در لحظه بر روی نموار در سامانه آنلاین رای گیری به طور کاملا شفاف برای مسئول برگزاری انتخابات قابل مشاهده می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اهمیت شفافیت در انتخابات مقاله " انواع رای گیری الکترونیکی و اهمیت شفافیت در انتخابات" را مطالعه کنید.

  1. اعتماد بیشتر مشارکت کنندگان

برگزاری انتخابات از طریق سامانه آنلاین رای گیری این امکان را برای هر فردی ایجاد می‌کند که بتواند ثبت رای خود را از طریق گوشی و یا کامپیوتر شخصی بدون مداخله هیچ کس دیگری انجام دهد.

درواقع رای دهندگان می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن رای گیری و یا از طریق اپلیکیشن انتخابات تحت وب بوسیله گوشی و یا کامپیوتر شخصی خود به کاندیدای مورد نظر رای دهد که در این صورت هیچ شخص دیگری امکان مداخله و یا تغییر رای را ندارد، بنابراین همین امر منجربه اعتماد بیشتر مشارکت کنندگان در هر نوع انتخاباتی می‌باشد.

"آیا سامانه های رای گیری قابل اعتماد هستند؟؟؟!!"

  1. ارائه رسید رای مشارکت کننده

زمانی که بحث انتخابات آنلاین از طریق سامانه آنلاین رای گیری باشد هیچ شخصی نمی‌تواند مدعی شود که در انتخابات تقلب و یا مداخله‌ای صورت گرفته است. لذا برگزاری انتخابات آنلاین از طریق سامانه انتخابات کاملاً ایمن و سالم است و دلیل آن هم این است که پس از اتمام زمان برگزاری انتخابات و اختتام حق رای و شرکت در انتخابات، سیستم به صورت خودکار شروع به محاسبه ارا می‌کند و در همان لحظه نمودار و جداولی مبتنی بر میزان مشارکت افراد، تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات ارائه می‌دهد.

این جداول، نمودار و آمار و ارقام همچنین تعداد رای ثبت شده حتی به صورت تفکیک شهرستان‌ها قابل ارائه به مسئول برگزاری انتخابات می‌باشد.

بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت برگزاری انتخابات توسط یک سامانه بی‌طرف، ارائه رسید رای مشارکت کنندگان پس از اتمام انتخابات می‌باشد. با داشتن این رسید بسیاری از ابهامات و مشکلات برای هر دو تیم سامانه انتخابات آنلاین و همچنین مشتری (شرکت و یا سازمان که تمایل به برگزاری انتخابات دارند) می‌باشد.

  1. ذینفع نبودن سامانه انتخابات بی طرف در انتخابات

و در آخر می‌رسیم به نکته بسیار حیاتی و مهم در اهمیت برگزاری انتخابات توسط یک سامانه انتخابات آنلاین که آن هم ذینفع نبودن سامانه بی‌طرف در انتخابات است.

ذینفع نبودن سامانه بی‌طرف در انتخابات به این معنی است که برد و باخت هر کاندیدی هیچ تاثیری بر عملکرد، کیفیت و یا حتی کمیت (افزایش یا کاهش تعداد مشتریان) آن ندارد و هیچ سود و یا زیانی حاصل از پیروزی و باخت هیچ کاندیدی به همراه نخواهد داشت.

سامانه رای شمار، یک سامانه هوشمند در برگزاری انتخابات آنلاین است که با بیش از 2000 تعداد مشتری توانسته تاکنون حدود 870 انتخابات آنلاین بدون هیچ حاشیه و مشکلی برگزار کند.

سامانه انتخابات آنلاین رای شمار به دلیل دینفع نبودن، ارائه رسید رای مشارکت کننده، امنیت بالا، حفظ حریم شخصی و شفافیت در نحوه برگزاری به عنوان مطمعن‌ترین و قابل اعتمادترین سامانه آنلاین رای گیری در میان مردم، سازمان‌ها، مراکز دولتی و غیردولتی در تهران و حتی در تمامی شهرستان‌ها شناخته شود.

"قواعد مهم که در هر سامانه آنلاین باید رعایت شود!"

تیم رای شمار از طریق مشاهده نظرسنجی انتخابات آنلاین به این نتیجه رسیده است که درصد بسیار بالایی از مشتریان پس از برگزاری رای گیری آنلاین خود در نظرسنجی انتخابات آنلاین سامانه شرکت کرده و رضایت خود را از عملکرد سامانه انتخابات اعلام نموده‌اند.

این میزان رضایت از نظرسنجی انتخابات آنلاین افتخار بزرگی برای ما بوده زیرا هدف ما کسب رضایت و اعتماد شما مشتریان عزیز می‌باشد و مشاهده این بررسی‌ها از نظرسنجی، نشان می‌دهد که ما به اهداف خود رسیده‌ایم.

  • توسط:
  • بازدید: 1602
  • تاریخ نشر: 1400/03/19