. سامانه رای شمار چرا رای شمار؟ رایگان شروع کن راهنمای رای شمار بلاگ اخبار مشتریان ما
ورود/ ثبت نام

پرسش نامه آنلاین چیست؟

اخبار سایت

پرسش نامه آنلاین چیست؟

پرسش نامه آنلاین

آیا می‌خواهید در مورد مخاطبان و خواسته و اهداف آنان بیشتر بدانید؟ یا شاید بخواهید بدانید که آن‌ها چقدر محصولات یا خدمات شما را دوست دارند؟ یا اینکه در راستای تحقق اهداف شرکت خود چه اموری باید انجام شود؟ در تمامی این موارد، هدف نهایی جمع آوری داده‌ها از سوی مخاطبان است تا عملکرد شرکت بهبود یابد.

نکته دیگر اینکه بدون به دست آوردن این اطلاعات و ایجاد ویژگی‌های جدید و یا به روزرسانی در محصولات، چیز زیادی برای در نظر گرفتن وجود نخواهد داشت و فروش و یا سود کاهش می‌یابد و تعداد قابل توجهی مشتری را از دست خواهد رفت. اما چگونگی بهبود محصول، خود بستگی زیادی به نوع مشتری شما دارد درواقع مشتریان و مخاطبان شما بزرگ‌ترین منبع دانش شما هستند، بزرگ‌ترین پایگاه داده برای رفع نقص و چیزهایی که روند کار شما را بهبود می‌بخشد. لذا روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید داده‌های مشتریان را جمع آوری کنید که از رایج‌ترین و آسان‌ترین آن می‌توان به پرسش ‌نامه آنلاین اشاره کرد.

یک پرسش نامه اینترنتی امکان جمع آوری داده‌ها از طریق مجموعه‌ای از سؤالات الکترونیکی را که در صفحات وب قرار داده شده است، فراهم می‌کند. از شرکت کنندگان دعوت می‌شود که پاسخ‌های خود را در هر قالبی که طراحی شده است، ارسال کنند. با این حال، از تکست باکس نیز می‌توان برای ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر استفاده کرد.

مزایای استفاده از پرسش نامه آنلاین چیست؟

  • داده‌ها بلافاصله در دسترس هستند و می‌توانند به راحتی در نرم افزار و سامانه پرسش نامه اینترنتی وارد شوند.
  • الگوهای پرسش و پاسخ را می‌توان به راحتی در پرسش نامه آنلاین برنامه ریزی کرد.
  • ارسال یادآوری و پیگیری برای شرکت کنندگان بسیار آسان و سریع انجام می‌شود.
  • پاسخ آسان به سؤالات پرسش نامه آنلاین در اوقات فراغت و در زمان مناسب
  • کاهش تأثیر مصاحبه کننده بر پاسخ‌های شرکت کنندگان.
  • هزینه بررسی پاسخ‌های افراد به حداقل می‌رسد.
  • حذف هزینه‌های پست و کاغذ بازی

 

برای دریافت آگاهی و اطلاعات بیشتر درخصوص فواید پرسش نامه اینترنتی مقاله "فواید نظرسنجی و پرسش نامه آنلاین" بررسی شود.

معایب استفاده از پرسش نامه آنلاین چیست؟

  • جذب دشوار شرکت کنندگان، زیرا پیام‌های آنلاین به راحتی قابل چشم پوشی یا نادیده گرفته شدن هستند.
  • سؤالات را نمی‌توان به طور واضح بیان کرد زیرا پرسش نامه می‌تواند حضوری یا تلفنی باشد.
  •  محدود شدن پرسش نامه به جمعیتی که فقط به اینترنت دسترسی دارند.

چرا از پرسش نامه اینترنتی استفاده کنیم؟

چرا از پرسش نامه اینترنتی استفاده کنیم؟

پرسش نامه‌های آنلاین می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها قبل از انتشار برنامه و اهداف خود در مقیاس وسیع، از پرسش نامه آنلاین و نظرسنجی آنلاین برای دریافت بازخورد استفاده می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص لزوم استفاده پرسش نامه اینترنتی مقاله "لزوم استفاده از نظرسنجی و پرسش نامه‌های آنلاین" مطالعه کنید.

تعیین هدف

شما می‌توانید یک پرسش نامه الکترونیکی طرح کنید، آن را بین مشتریان بالقوه خود توزیع کنید و از آن‌ها بخواهید که آن را پر کنند زیرا پرسش نامه می‌تواند به شما در درک نیازها و خواسته‌های آن‌ها کمک کند، تا اهداف شغلی خود را تعیین کنید و برای دستیابی به آن‌ها برنامه ریزی کنید.

دریافت بازخورد مشتری

پرسش نامه‌ آنلاین از نظر جمع آوری اطلاعات مفیدترین منبع هستند. آن‌ها می‌توانند با کمک سؤالات معنی دار به شما کمک کنند تا بینش و بازخورد مشتری را جمع آوری کنید. پرسش نامه‌ها محیط مشترکی ایجاد می‌کنند که در آن مشتریان می‌توانند در مورد آنچه از برند شما انتظار دارند بازخورد دریافت کنند. همچنین، اگر احساس کنند حریم خصوصی آن‌ها تضمین شده است، احتمالاً با دید بازتر و راحت‌تر نظراتشان را بیان می‌کنند.

کاهش هزینه

هزینه انجام نظرسنجی یکی از بزرگ‌ترین دلایل مناسب بودن پرسش نامه‌ آنلاین برای جمع آوری داده‌ها و بازخورد مشتری است همچنین به شما در کاهش هزینه‌های مطالب، هزینه‌های انجام مصاحبه‌ها و تماس‌ها کمک کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پرسشنامه خود را طراحی کنید و سپس آن را در تمام کانال‌های مورد نظر خود با یک کلیک ارسال کنید که پس از ارسال دیگر نیازی به صرف وقت برای ذخیره و سازماندهی آن‌ها نیست.

چگونه می‌توانید نرخ پاسخ را برای پرسشنامه اینترنتی خود افزایش دهید؟

یک دغدغه بزرگ با پرسش نامه‌ آنلاین این است که افراد باید برای پر کردن فرم زمان گذاشته و آن را بررسی و پاسخ دهند لذا در این صورت میزان پاسخ دهی معمولاً بسیار کم است، بنابراین بهتر است که پرسش نامه خود را حداقل برای چند صد نفر ارسال کنید و یا اگر تحت وب انجام می‌شود فضای مشارکت را برای افراد بسیاری در نظر بگیرید.

مخاطب خود را با دقت هدف قرار دهید.

به احتمال زیاد از ارسال پرسش نامه خود به لیستی از مشتریان فعلی نتایج بهتری نسبت به لیستی از افرادی که اطلاعات زیادی در مورد شرکت شما ندارند، خواهید گرفت.

پرسش نامه  را کوتاه، غیر رسمی و جذاب طرح کنید.

تا زمانی که انگیزه بسیار خوبی ارائه ندهید، احتمالاً هیچ کس قرار نیست 20 دقیقه برای پرسش نامه شما وقت بگذارد. برای بدست آوردن اطلاعات مورد نظر خود به تعداد لازم سؤال طراحی کنید. همچنین در طراحی سؤالات دقت کنید که بیش از حد رسمی نباشد یعنی سؤالات خود را تا حد امکان با زبانی ساده و روان بپرسید.

پرسش نامه خود را آزمایش کنید.

قبل از اینکه پرسش نامه خود را ارسال کنید یا آن را به طور عمومی در وب سایت خود منتشر کنید، آن را با مخاطبان کمی آزمایش کنید. در حالت ایده آل، مخاطبان آزمون شما باید تا حد ممکن شبیه مخاطبان واقعی شما باشند. در صورت وجود سؤالی که درک آن دشوار است و همچنین مواردی که احتمال تکمیل آن را در آن‌ها وجود دارد از مخاطبان خود بپرسید تا اقدام به رفع آن نمایید.

  • توسط:
  • بازدید: 3075
  • تاریخ نشر: 1399/12/04