. سامانه رای شمار چرا رای شمار؟ رایگان شروع کن راهنمای رای شمار بلاگ اخبار مشتریان ما
ورود/ ثبت نام

دردسرهای انتخابات سنتی چیست و چگونه از آن‌ها دوری کنیم؟!

اخبار سایت

دردسرهای انتخابات سنتی چیست و چگونه از آن‌ها دوری کنیم؟!

دردسرهای انتخابات سنتی

برگزاری انتخابات چه از نوع انتخابات سنتی و چه اینترنتی در هر سازمان و ارگانی همیشه امری حساس و مهم بوده لذا باید بستری فراهم شود تا حتماً تمامی مراحل برگزاری انتخابات کاملاً شفاف باشد تا هم برای رای دهندگان و هم کاندیداها قابل اعتماد باشد.

سیستم انتخابات ملی در ایران تاکنون به صورت سنتی بوده است. در انتخابات سنتی یا حضوری افراد به پای صندوق‌های رای در محل برگزاری انتخابات رفته و رای خود را در کاغذهای مخصوص نوشته و آن را داخل صندوق آرا می‌‍‌اندازد که در نهایت بعد از اتمام زمان برگزاری انتخابات، آرا در تمامی مراکز در سراسر کشور شمرده شده و هر کاندیدایی که بیشترین رای را داشته باشد، انتخاب خواهد شد.

روش‌های پیروزی در انتخابات

امروزه برگزاری انتخابات کمی متفاوت‌تر از قبل و تبدیل به یک فضای رقابتی شده است. علت اصلی رقابتی شدن انتخابات هم به افزایش هوش، آگاهی و سطح سواد رسانه‌ای و الکترونیکی مردم برمی‌گردد.

بنابراین مهم‌ترین عامل پیروزی در این فضای رقابتی، متمایز شدن یک کاندیدا در مقایسه با دیگر کاندیداها می‌باشد. هر ساله هنگام برگزاری هر نوع انتخاباتی در کشور مواردی از قبیل: ترفندهای پیروزی در انتخابات، روش برنده شدن در انتخابات، چارت تبلیغات انتخاباتی، پیام تبلیغات انتخاباتی و نحوه تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی جزء پرجستجوترین موارد در اینترنت شده است.

بسیاری از کاندیداها از روانشناسی تبلیغات انتخاباتی استفاده کرده تا متن تبلیغات انتخاباتی، ترفندهای تبلیغاتی در انتخابات، تبلیغات انتخاباتی شیوه‌های کلاسیک و مدرن و همچنین اصول تبلیغات انتخاباتی را متفاوت‌تر از قبل ارائه دهد.

هر کاربری که بتواند راه حل جذاب و متفاوتری برای موارد ذکر شده در بالا پیدا کند قطعاً در انتخابات جایگاه ویژه‌تری خواهد داشت و نتیجه آن متفاوت‌تر خواهد بود لذا اینترنتی شدن فضای انتخاباتی را نمی‌توان امری ساده و سهل انگاشت.

" تفاوت برگزاری انتخابات حضوری با رای گیری آنلاین"

دردسرهای انتخابات سنتی

انتخابات سنتی نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورها همچنان رایج است و به عنوان یک روش سنتی در حال اجرا می‌باشد. اما این نوع از انتخابات همیشه دردسرهای خاص خودش را داشته و در برخی موارد مشکلاتی را ایجاد کرده که در ادامه به طور کامل شرح خواهیم داد.

1. عدم اطمینان در خصوص شمارش آرا

یکی از موارد مهم در انتخابات سنتی طولانی بودن فرآیند شمارش آرا و تکرارپذیری چندین باره شمارش آرا است که منجربه ایجاد شک و شبه از جمله عدم اطمینان در خصوص شمارش آرا می‌شود. در بیشتر سیستم‌های انتخابات سنتی، آرا فقط توسط نمایندگان احزاب یا اشخاص ثالث مورد اعتماد تأیید می‌شوند لذا به طور کلی برای رای دهندگان امکان بررسی صحیح شمارش آرا وجود ندارد.

2. امکان خرید رای و تقلب در انتخابات

پایین بودن میزان امنیت و صحت انتخابات یکی دیگر از دردسرهای انتخابات سنتی است به این صورت که در برگزاری انتخابات سنتی معیار اصلی ما تعداد آرا در صندوق‌های رای است که همین امر امکان تقلب و خرید رای را افزایش می‌دهد.

به عبارت دیگر هر کاندیدایی می‌تواند با پرداخت هزینه رای شخص رای دهنده را به نفع خود صادر کند. بنابراین به طور کلی باید گفت که انتخابات سنتی حریم خصوصی را کاهش داده و فرصت تغییر یا از دست رفتن برگه‌های رای را افزایش می دهد.

3. کاهش میزان مشارکت

دلیل اصلی کاهش میزان مشارکت در انتخابات سنتی، وقت گیر بودن است. اگر یک رای دهنده بخواهد در انتخابات سنتی از هرنوعی شرکت کند مجبور است که از هزینه و زمان خود بگذرد تا مسافتی را طی کند و به مراکز برگزاری انتخابات برسد.

گاها افراد به دلیل مشکلاتی که در روزمرگی خود دارند مانند نگهداری از فرزندان، معلولیت و عدم توانایی جسمی و فیزیکی و همچنین مشغله‌های کاری و زندگی نمی‌تواند در آن محل ظاهر شده و در انتخابات مشارکت داشته باشد.

4. بالا بودن هزینه‌ها

یکی دیگر از دردسرهای انتخابات سنتی بالا بودن هزینه‌ها است. این هزینه‌ها می تواند شامل بالا رفتن مصرف کاغذ و پلاستیک باشد. در دنیایی که طبیعت رو به زوال و نابودی است باید در مصرف پلاستیک و کاغذ صرفه جویی کرد تا محیط  زیست خود را با عدم قطع درختان در جهت تولید کاغذ پاکیزه نگه داریم. لذا با جایگزینی انتخابات آنلاین به جای انتخابات سنتی می‌توان در این امر مشارکت داشت.

5. پایین بودن میزان دقت

از مهم‌ترین مشکلات انتخابات سنتی، پایین بودن میزان دقت آن است و علت اصلی آن عدم ماشینی و یا مکانیزه بوده آن از مرحله شناسایی هویت رای دهندگان تا ثبت رای و شمارش آرا می‌باشد.

لذا برای داشتن دقت بالا در این امر مهم نیاز است که از سامانه‌های رای گیری اینترنتی و انتخابات آنلاین استفاده کرد تا سیستم با دقت بالا تمامی مراحل را پردازش و بررسی کند.

6. عدم حفظ حریم خصوصی

در برگزاری انتخابات سنتی حفظ حریم خصوصی نکته بسیار مهمی است که معمولاً در برخی موارد با مشکلاتی رو به رو می‌شود. همانطور که در بالاتر اشاره شد، انتخابات سنتی از طریق صندوق‌های رای گیری انجام می‌شود لذا آرا باید از طریقی محافظت شود، به صورتی که هیچ گونه تغییر و تقلبی در آن انجام نگیرد.

اگر می‌خواهید از دردسر عدم حفظ حریم خصوصی در انتخابات سنتی رها شوید بهتر است به سامانه‌های رای گیر اینترنتی روی بیاورید. برگزاری انتخابات از طریق سامانه انتخابات آنلاین می‌تواند با احراز هویت رای دهندگان اجازه ورود رای دهنده مجاز به انتخابات را بدهد و با حفظ حریم خصوصی، آرای آنان را ثبت و حفظ نماید.

انتخابات آنلاین از طریق سامانه رای گیری اینترنتی

انتخابات آنلاین در دنیای امروز در حال گسترش و بیشتر شدن است و دلیل اصلی آن هم اینترنتی شدن تمامی امور در بسیاری از کشورهای اروپایی،آمریکایی و همچنین آسیایی است.

رای گیری از طریق سامانه انتخابات اینترنتی فواید بسیاری دارد که مهمترین آن بالا رفتن درصد مشارکت است. از آنجایی که این انتخابات به صورت آنلاین است و دسترسی آسان و سریع‌تری دارد لذا درصد مشارکت آن هم بالاتر خواهد شد.

امروزه کاندیداها از بستر اینترنت به عنوان یکی از راه‌های تبلیغات انتخاباتی خود استفاده می‌کنند. چارت تبلیغات انتخاباتی، پیام تبلیغات انتخاباتی و نحوه تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی مواردی است که امروزه با اینترنتی شدن انتخابات و گسترش و پیشرفت تکنولوژی مورد بحث قرار گرفته است.

"نحوه اجرای دقیق و موثر انتخابات سالم و آنلاین"

سامانه هوشمند رای شمار ‌می‌تواند انتخابات در بستر وب را برای تمامی مراکز دولتی و غیردولتی به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

از فواید برگزاری رای گیری آنلاین از طریق سامانه هوشمند انتخابات آنلاین رای شمار افزایش دقت، سرعت و راحتی در تمامی مراحل برگزاری انتخابات به صورت اینترنتی است.

سامانه هوشمند رای شمار تاکنون انتخابات بسیاری برای سازمان و ارگان‌های مختلفی انجام داده و هیچ گونه تخلف و اشتباهی در آن گزارش نشده است و همواره قابل اعتماد برای هم رای دهنده و هم کاندیداها بوده است.

  • توسط:
  • بازدید: 1736
  • تاریخ نشر: 1400/05/02